نماینده مهاجران اهل تسنن در مشهد: امام خمینی (ره) نشان دادند که اسلام مرز ندارد یک مجاهد افغانستانی: امام خمینی (ره) برای مردم افغانستان سنگ تمام گذاشت طالبان به حکمتیار اجازه ترک کابل برای سفر به تهران را ندادند ابوطالب مظفری: افغانستانی‌ها امام‌خمینی(ره) را به‌عنوان یک رهبر سیاسی می‌شناختند عصمت‌اللهی: در اندیشه بلند امام، مرز جغرافیایی معنایی نداشت بیگانگی طالبان با دیپلماسی | پافشاری کابل بر پایان کار سرکنسول افغانستان در مشهد نخبگان افغانستانی از جایگاه امام خمینی (ره) در جهان اسلام گفتند تسهیلات جمهوری اسلامی ایران برای زائران افغانستانی اربعین ۱۴۰۳ مهاجران افغانستانی محله گلشهر در مراسمی یاد شهید رئیسی را گرامی داشتند نماینده افغان تبار پارلمان استرالیا پس از محکومیت جنایات اسرائیل استعفا داد احتمال بارندگی شدید در ولایت‌های بدخشان و نورستان (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) واکنش وزارت خارجه به درخواست طالبان برای تغییر کادر سرکنسولگری مشهد | منطبق با روش‌های بین‌المللی اقدام کنید تیم ملی فوتسال افغانستان آنالیزور اسپانیایی به خدمت گرفت ساعت کاری مرز ماهیرود افزایش یافت | رشد وزنی ۹۰ درصدی صادرات به افغانستان از مرز ماهیرود عبدالله عبدالله از کمک‌های ایران به مردم افغانستان قدردانی کرد تیم ملی فوتسال افغانستان قبل از جام جهانی در ۳ تورنمنت شرکت خواهد کرد آمریکا و آلمان درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار دادند برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ازبکستان طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز ساکن ایران آغاز شد سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: در جام جهانی همه راه‌ها به تیم‌های بزرگ ختم می‌شود
سرخط خبرها

مهاجرین افغانستانی در سوگ یک حامی بزرگ | شهدای خدمت رهرو صراط مستقیم بودند + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۹۵۵۸
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۱
مهاجرین افغانستانی در سوگ یک حامی بزرگ | شهدای خدمت رهرو صراط مستقیم بودند + فیلم
جمعی از مهاجران افغانستانی ساکن مشهد در مراسم گرامیداشت از جایگاه شهید سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه ایشان تاکید کردند که ایشان برای ملت محبوب و برای مسلمانان و مهاجرین افغانستان خدمتگزار بود و در راستای خدمتگزاری به دین به شهادت رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سخنرانان در مراسمی تحت عنوان «ابراز همدردی مهاجرین مقیم ایران با ملت شریف ایران» که به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه که از سوی مرکز تبیان در مشهد مقدس برگزار شده بود تاکید کردند که با شهادت آیت‌الله رئیسی، مهاجرین افغانستانی مقیم در ایران یک حامی، رفیق، همسنگر راستین و با بصیرت خود را از دست دادند.

سخنرانان در این مراسم تاکید کردند که ایشان درد مهاجر را درد خود می‌دانستند.

آنها همچنین اظهار داشتند که در دوره ریاست جمهوری این مرد بزرگ، ما شاهد تحولات عظیم بر سرنوشت سیاسی و حقوق اساسی مهاجرین افغانستانی مقیم در ایران بودیم.

اینجا ببینید:

دوره تحولات عظیم در حقوق اساسی مهاجرین

عبدالجابر انصار؛ سرکنسول افغانستان در مشهد مقدس در سخنانی به شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی پرداخت و گفت: در دوره ریاست جمهوری این مرد بزرگ ما شاهد تحولات عظیم بر سرنوشت سیاسی و حقوق اساسی مهاجرین افغانستانی مقیم در ایران بودیم.

وی به اولین گام اقدامات موثر شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: اساس و پایه‌گذاری سازمان ملی مهاجرت یکی از مهمترین گام‌های این شهید بزرگوار بود، این شهید بزرگوار در جلسه‌ای گفته بود که نهاد‌ها پراکنده است و هرکسی برای کاری روز‌ها زمان می‌گذراند تا کارش انجام شود؛ ایشان گفتند بیایید مهاجرین را زیر یک چتر قرار دهید تا برادرانمان که مهمان‌های ما هستند و در نهایت سازمان ملی مهاجرت شکل گرفت و این خدمات را ساده و سهل بسازیم.

سرکنسول افغانستان در مشهد مقدس با توجه به مطلب فوق اظهارداشت: این دیدگاه یک مرد مجاهد نسبت به هم دین و همزبان است.

رئیسی تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی بود

سید وحیدالله حبیبی؛ معاون مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان با بیان این که بدون شک شهید خدمت، حضرت آیت‌الله رئیسی یکی از همان مدیران تربیت یافته در مکتب انقلاب اسلامی ایران که توانست شایستگی خود را در عرصه‌های مختلف مدیریتی از مدیریت خود گرفته تا عالی‌ترین مقام اجرایی کشور جمهوری اسلامی ایران به اثبات برساند، اظهار داشت: شهید آیت‌الله رئیسی مدیر خودساخته مومن، متدین، وحدت گرا و شجاع بود که در نهایت جان شریفش را هم در همین راستا تقدیم اسلام و مسلمین نمود.

معاون مرکز تبیان با تاکید بر این که با حضور شهید آیت الله رئیسی در عرصه ریاست جمهوری توانست گفتمان انقلاب اسلامی را زنده کند، افزود: شهید آیت الله رئیسی سعی کرد با جریان گفتمان انقلاب اسلامی با سایر ملت‌های مسلمان هماهنگ و همنوا شود.

سید وحید الله حبیبی، دمیدن نفس تازه در نهضت‌های اسلامی منطقه را گامی مهم بعد از حضور ایشان بر منصب ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: از فلسطین تا به یمن و سوریه مخصوصاً در قضیه فلسطین که مسئله اصلی جهان اسلام است، ایشان توانست یک بسیج عمومی را در راستای توجه به این مسئله به وجود بیاورد و شخصا در این راستا تلاش‌های بسیار فراوانی کرد.

شهید آیت‌الله رئیسی خدمت‌گذار مهاجرین بود

حفیظ‌الله سلطانی؛ نماینده مهاجرین اهل سنت خراسان رضوی در این مراسم گفت: شهید آیت‌الله رئیسی، یک شخصیت معنوی و دینی بود؛ انسان فرهیخته‌ای که به خاطر رضایت الله، هر شخصی که به دروازه ایشان حضور پیدا می‌کرد، قطعا بدون دستاورد از آن بیرون نمی‌شد.

وی گفت: شهید آیت‌الله رئیسی برای ملت محبوب و برای مسلمانان و مهاجرین افغانستان خدمتگزار بود و در راستای خدمتگزاری به دین به شهادت رسید.

نماینده مهاجرین اهل سنت خراسان رضوی اظهار داشت: ما مردم افغانستانی مقیم در ایران در کنار ملت مسلمان و برادر ایران در این واقعه اسفناک بسیار ناراحت هستیم؛ در کنار برادران ایرانی آماده هر نوع همکاری و در همه عرصه‌ها هستیم.

شهدای خدمت رهرو صراط مستقیم بودند

در بخش دیگری از این مراسم مولوی توانا، رئیس بنیاد شهید توانا به ایراد سخن پراخته و گفت: شهید آیت الله رئیسی و همراهانش به ویژه دکتر امیرعبداللهیان رهرو صراط مستقیم بودند؛ بدون شک این جایگاه را یافته بودند تا خدای متعال آنها را به این مقام عظیم نائل گردانید.

وی افزود: با شهادت آیت الله رئیسی، مهاجرین افغانستانی مقیم در ایران یک حامی، رفیق، همسنگر راستین و با بصیرت خود را از دست دادند. ایشان درد مهاجر را درد خود میدانست.

مولوی مفلح، رهبر حزب نهضت اسلامی افغانستان گفت: متاسفانه جامعه اسلامی یک بدنه و یک حامی بزرگ خود را از دست داد. با شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران امروز همه جهان اسلام داغدار است.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی به طور خاص در راه خدا کار می‌کرد گفت: اینگونه شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود. من با افتخار می‌توانم بگویم که شهید رئیسی، رئیس جمهور بیداری اسلامی بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->